T =Tom, T =Timrå och PETR TENKRAT!

Jag vann vadet, Timrå tog hem segern i slaget om Västernorrland!
TOM....
Jag vill ha...
Mat på Biteline eller O´learys.

Igår hann jag bara hem med bussen så packade jag in båda barnen PUCKO och lilla Mojjan för att än en gång åka till Övik och hejja på mina rödvita hjältar. Nu menar jag TIMRÅRÖTT!

Finns en historie om vad Styfs son svarade på dagis när fröken frågade vad det va som var rött och vitt vid jul.
Han hade glatt svarat:
-Nummer 36 PER STYF!
Jag är nog bunden att hålla med. Han är helt enorm, hans skott är helt otroliga. Än lever han kvar i mitt hjärta.
Dock så gjorde han inga mål under gårdagen.
Målen gjordes av Koskinen, Pyörälä, Pärssinen, Andersson och... min tjeckiska dröm.. Petr Tenkrat!
19:09 minuter in i matchen gjorde Petr Tenkrat mål.
Känslan att vara i Swedbanks arena var helt underbar. Damen så kallad som satt bredvid mig kallade Timrå för grobianska.. någonting, detta fick hon äta upp.  Igår var dom underbara!

För första gången var Mojjan med på hockey, hittade ingen barnvakt men ville inte missa matchen. Jag ångrar inte det en sekund. Moa klappade händerna, ropade Timrå och Hockey, hoppade till musiken och berättade gärna för mamma när dom "ramlade" på isen.
I andra perioden upptäckte hon att pappa PUCKO också var på plats så då blandades dessa hejjarramsor med glada rop efter Anne. Mina stoldgrannar bestod av ett par killar i 30-35 års åldern som Mojjan charmade totoalt. Dock så försökte dom konvertera henne till MODO-fan men det satte vi stopp för.
Hon skall ju hålla på ett riktigt lag!

Så nu TOM... Nu är det du som betalar maten.

Kommentarer
Postat av: alex

Men hurru du, dom var fan grobianska män, i första perioden.. Så dom förtjännade det hela.

2008-03-19 @ 10:22:18
URL: http://larssonalex.blogg,se
Postat av: Tom

Hur var det vi sa igentligen?? var det inte en KVITT eller Dubbelt ;-) men självklart betalar jag middagen!! det är bättre du sponsrar TIK med lite pengar så dom har råd att ersätta Koskinen om han skadade benet när han sparkade in pucken vid ett noll målet!!.....

Lycka Till TIK!!

2008-03-19 @ 10:34:49
Postat av: Anonym

Det värsta är att du har så rätt! Modos signum har alltid varit fart och fläkt men nu surade de mest hela tiden och visade inget av det hockeyhjärta som faktiskt finns i laget.. Så Hozza Timrå åle åle åle... Se nu till att ta hem detta!!

2008-03-19 @ 13:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0