Ta hand om mig!

image498


Idag är det Mojjan som tar hand om mig. Jag blir bara hängigare och hängigare.
Har 39 graders feber nu, snorig, nyser, ont i huvudet. Mojjan leker med min kamera så det kanske kommer upp någon bild på mitt snorpapper eller liknande senare. Hon har ju inte samma syn på vackra motiv som jag har.
När hon skall knäppa vackra kort på sin mor vill hon knäppa kort i min näsa eller i min mun.
Just nu önska jag att hade hade någon här som förbarmade sig över mig. Typ som min underbara vän Niklas gjorde när jag bodde ensam i GBG.
Han köpte Miso-soppa åt mig och kom ner för att kolla att allt va Ok med mig. Åh va jag älskar Miso-soppa, har inte ätit det på 2 år. VILL HA NU!

Varför har jag inte vett att tycka synd om mig själv och ligga still, jag är upp och härjar med Moa 5 minuter sedan måste jag gå och lägga mig, jagar henne lite när hon cyklar, provspringer mina nya klackskor medans hon provar sina nya tennisskor, ett par adiddas.. dessa provsprings fram och tillbaka i vardagsrummet, sjunger lilla snigel, leker titt-ut, snurrar i folöljerna mm. Så länge jag gör det en liten stund och sedan vilar går det bra.
Vad gör man inte för sin lilla älskling.

Nu stal Ymisen Mojjans kaka så nu ät det krig. Mojjan skriker -MIN KAKA och försöker plocka upp den ur magen på Ymisen igen. GAPA STORT!

Ska hämta en ny kaka åt busungen innan vi skall snurra lite i den andra fotöljen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0