2 barn i en 1:a.

Sitter i Haga hos Linéa med E och Mojjo. Åkte hit för att Mojjo skulle få leka en stund men hur fungerar det att ha 2 barn i en 1:a på typ 30 kvadrar.
-Mamma! Mamma! Mamma! Mojjo gapar.
-Ina! E försöker också få min uppmärksamhet.
-Låt bli den där! Lineá försöker få E att inte leka med en kokbok.
-Lägg av nu!! E lyssnar inte på Linéa.
-Mojjo!! Sluta du också! Jag försöker få mitt barn att sluta leka med böckerna.
-Mojjo!
-Men Mojjo lägg av då. Lyssna på mamma!

-Hallå. Har en E i ansiktet.
-HALLÅ! Mojjo måste göra som E gör.
-Hallå... E busar visare.
-HALLÅÅÅÅÅ! Mojjo skall överrösta E.
-Hallå! E har nu sin näsa tryckt mot min.
-MIN MAMMA! Nu protesterar Mojjo.
-Låt bli där! Nu har E förflyttat sig och leker med drickan.
-Min mamma! Här börjar diskussionen som alltid kommer, vems mamma är vems?
-Nä, Min mamma.
-MIN MAMMA!
-Nä Min mamma!!
-MIN MAMMA!!!!!
-Nä MIN MAMMA!
-Inte klättra där.
Ungarna klättrar på soffkanten.
-Inte hoppa!! INTE HOPPA SA JAG!

Så här har det sett ut de sista 3 timmarna. Åh vad jag längtar efter ett till barn...

Kommentarer
Postat av: GS

Haha... Det är bra att dom håller er sysselsatta

2008-11-23 @ 17:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0