Mojjo blev biten..

Idag har vi varit en sväng till Birsta och inhandlat en ny vinterjacka till Mojjo, en lite längre modell i färgen svart.
En jacka som hon kan ha när hon och mammsen är ute och ränner så hon slipper ha dagisjackan jämt.
Efter det blev det en sväng på skyltsöndagen.
Där träffade vi hunden Bonus och mojjo blev jättglad och kramade honom. Hittills gick allt bra.
Mojjo ramlade och satte benen i backen och jag skyndade mig att rycka upp henne från backen.
Detta gjorde troligtvis lilla Bonus rätt så han högg Mojjo ett par gånger. Som tur var gick det bra och jag klandar inte lilla Bonus. Skyndade mig in med Mojjo i ljuset för att se hur det gick eftersom blodet snabbt blandades ut med vatten och täckte hela ögat. Men när det hade torkats bort såg jag bara ett litet hack vid sidan av ögat och sedan ett litet märke i ögonbrynet.
Visst, det hade kunnat gått riktigt illa men hunden makerade bara av rädla. Han är ung och ragerar som de flesta unghundar skulle göra. Mojjo frågade efter honom direkt så vi fick ringa efter dom så hon fick träffa den lilla jycken igen.
Hon blev som tur varken hundrädd eller allvarligt skadad, men förhoppningsvis fick hon någon form av respekt för hundar nu. Ymisen har hon ju ingen respekt för alls, men han kan man ju göra vad som helst med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0