Lunch..

Nu har 3 vänner ringt och tjatat om lunch och jag har tackat nej till alla.
Istället sitter jag här med min plastburk fylld med makaroner, bacon och ägg. Rätt OK, men de slår inte lunchen på tex O´learys. Men så är det om man ska till Östersund och jobba.

Dagens dagishistoria:
Imorse när jag lämnat Mojjo på dagis och var på väg ut till mina ensamma skor i hallen ser jag en liten tjej inne på "röd avdelning". Dagis är uppdelat i 2 sidor som ändå sitter ihop, barnen kan springa mellan om de vill.
På morgonen är alla barnen på grön avdelning tills det är frukostdags.. alla utom denna lilla tös.
Jag hör hur hon ropar lite ynkligt.
-HoHooo.. var är ni?! HoHooo!
Fnissade lite för mig själv och lämnade henne i hennes ensamhet på väg mot civilisationen 4 meter längre bort.
Söta barn!
Och som vanligt får jag alltid höra.
-Mojjos mamma är busig.

I morse fick jag även hälsa på Tommy, min allra första pojkväns lillebror. Gillar honom jättemycket men jag blir på något sätt blyg när vi träffas. Kommer inte på något att säga.
Jag minns ju honom som en lite skitunge som fick mig att motivmåla hans skateboard.
Men OJ va lik hans dotter är hans lillasyster när hon var liten. Kul med gamla bekanta.

Nä, nu ska jag ta och packa ihop mina saker för att åka och lämna bilen på Tias jobb.
Jag kommer hem sent så han skall köra min bil hem. Hoppas han är snäll med "KNUT"!
Längtar till Fränsta där vi alltid köper kaffe och godis när vi skall till ÖSD och jobbar, längtar även redan hem igen.
Ska bli skönt att krypa ihop i soffan hos Tias och bara slappa ikväll. Jag behöver de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0