Mitt viktiga möte..

Jag kom på att jag inte avslöjat vad det var för möte jag var på för ca 1 månad sedan,
det där mötet jag var så orolig inför.

Till att börja med tror jag inte på spöken, andar, gengångare och allt vad det kallas.
Men efter de saker och ting som hänt i sommar och efter vad "farmor" och Tias sagt och hört, valde jag att träffa en av "farmors" vänner och se om hon kunde överbevisa mig.
Min stora fråga vad självklart om min far skulle kontakta mig hos detta medie.
Jag har aldrig varit så rädd för att ha fel någon gång.

Jag åkte till Mediet på uttalad tid och vi satte oss ner.
Jag skrattade lite åt tanken att jag var där, men under sommaren hade jag själv varit med om saker jag inte kunnat förklara. Inte minst hemma hos Tias. (Tänker inte berätta vad eftersom jag skrämmer upp mig själv och just nu är ensam i detta hus)
Mediet började prata om en kvinna i 70-års åldern...
Jag känner ingen död kvinna i 70-års åldern!
Hon fortsatte sedan med att kvinnan funnits på min fars sida och var väldigt virrig och plockig, hon berättade hur hon bott när hon levde och förklarade lite hur denna kvinna såg ut. Kände fortfarande inte igen detta!
Sedan nämde hon en mörk man.. Känner inte alla en mörk man?
Hon förklarade att han hade problem med höger sida av kroppen, att hon fick ont i huvudet och att denna man hade varit väldigt arg i trafiken.
Jag ansåg fortfarande att detta kunnat passa in på nästan vem som helst.
Jag frågar henne hur hon kan bevisa för mig att det är min far hon har med sig.
Bevisa för mig!! Visa att det är min pappa!!
Hon bad mig ställa honom några frågor som mediet inte kunde veta.
Jag gjorde som hon sa och fick mina svar. Jag grät i flera minuter efter att hon överbevisat mig.
Nu tror jag att det finns ett liv efter detta och jag tror att min far ser vad jag gör och vet att han godkänt mitt val.

Alla väljer att tro på det man vill. Jag valde att inte tro tills jag blev överbevisad.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej Lina!



Du har blivit nominerad som en utav mina favoritbloggar

http://atollenrock.blogg.se/?tmp=10195220



Ha det!

2008-09-10 @ 20:00:13
URL: http://atollenrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0