Mojjo ska göra pricktest.

Om 3 veckor skall Mojjo göra pricktest hos farbror doktorn.
Jag ringde BVC klockan 11:30 och jagade dem till 12:00. Det var hela deras telefontid.
Receptionen sökte sköterskorna hela tiden men fick inte tag på dem så tillslut lämnade jag mitt telefonnummer och dom fick ringa mig istället.
Då ringde världens gulligaste sköteska upp mig och jag berättade om Mojjos problem med magen.
Förklarade att det aldrig är ett problem hemma men att de alltid är ett problem på dagis.
Påpekade även att hon dricker mjölk på dagis och att hon inte gör det hemma, samt att jag berättade lite mer dom sagt på dagis ang detta som inte är relevant att ta upp här.
Sköteskan sa att hon skulle skicka en kallelse när hon hittat en tid för test.

Nu i eftermiddag när jag satt hos Tias ringde hon upp igen.
Hon ville fråga om jag pratat med dagis igen och sagt åt dem att de absolut inte fick ge Mojjo mer mjölk än den som var naturlig i maten samt hur de tacklat detta.
Varför finns det inte sådanna underbara sköteskor överallt!!

Så nu är det bara att vänta tills vi ska dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0