EN KRAM

Idag är en sån dag när jag verkligen behöver en kram. Mojjo ställer alltid upp och kramar mammsen.
-Älskar dig mamma, mest i hela världen.
Hon får mig att skratta den lilla skitungen.
-Mamma, va inte så ledsen. De ordnar sig!
Sedan torkar hon tårarna med sitt pekfinger.
-Mamma, jag målar med dina tårar.
Jag förstår vad hon menar, min maskara rinner och Mojjo ritar ringar i den svarta sörjan som bildas på mina kinder.
Sedan torkar hon mig under näsan med pekfingret och säger något jag inte kan tyda.
Hon tittar på mig och säger glatt.
-Så brukar Pippi göra på sin pappa.
Då kan jag inte låta bli att brista ut i ett tokskratt.
Jag lever för dig min lilla skitunge!


Tyvärr är det massor med tankar nu på Robert, pappa och allt runt omkring. Ibland behöver jag få gråta en stund och få en kram, sedan är det över.
Sedan klättrar jag snabbt upp till toppen igen och skiner ikapp med solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0