Kvällen har börjat.

Klockan är 20:02 enligt datorn och jag sitter här med hörlurarna på mig och poppar Def Leppard - Hysteria på hög volym.
Den här skivan är en av mina favoriter. Mojjo sitter och ser Små Einsteins för 2 gången idag. Det är hennes favorit.

Gjorde en typisk Mamma S-grej tidigare.
Skulle plocka fram en ny DVD-film åt Mojjo, en som plasten fortfarande är kvar på. Stod samtidigt och pratade i telefon med Annelie när plasten plötsligt släppte och jag slog mig själv över näsan, riktigt ordentligt. Började blöda näsblod och kom i samma stund på att jag äter hjärttabletterna. AJ FAN!
Så jag blodar ner hela TV-rummet, soffan, golvet och lite på bordet. Man kan se min väg in på toaletten. Där la jag mig i badkaret tills det slutat blöda. (har lite problem med koaguleringen på mitt blod)
Mojjo kommer in och tittar på mig och säger lite fundersamt.
-Mamma, ska du inte ha vatten? Ska jag hjälpa dig med kranen?
I mina öron blev det roligt i dubbel bemärkelse. Kranen - annat namn för näsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0