Vad ska man göra med ett barn i trotsåldern.

Jag tycker inte jag säger annat än nej, gör inte så, du får inte röra den, nej, nej, nej..
Men ändå gör Mojjo det ändå.
Jag försöker förklara varför hon inte får vara på balkongen själv, röra mitt smink, hälla ut hela schampooflaskan på badrumsgolvet mm men då verkar det bara vara 10 ggr roligare att göra det.
Det enda straffet jag använder är att hon får gå in på sitt rum när hon gjort något riktigt dumt.
Jag hatar verkligen trotsåldern, men jag älskar skitungen ändå.

Kommentarer
Postat av: mormor

Hon är precis lik sin mamma i samma ålder

2009-04-29 @ 20:54:05
Postat av: Tommy

Känner så igen mig, ibland känns det som hela mitt ordföråd kretsar kring ordet NEJ! GÖR INTE DET!, SLUTA!

man älskar ungen över allt annat, men det är som de har ett stort filter som plockar bort ordet INTE, så när man säger gör inte så, så hör de bara GÖR SÅ ;)

2009-04-30 @ 07:41:35
URL: http://singelpappa.blogspot.com
Postat av: mormor

Och inte hjälper det och gapa och skrika

2009-04-30 @ 09:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0