En dag med Alex.

Låg länge i sängen och myste med Mogge i morse när han kom hem. Orkade inte pallra mig upp förrän klockan var över 10. Då klev jag och Mojjo upp och åkte för att hämta Alex och sedan bege oss till Birsta. Där strosade vi runt en stund, fikade, åt glass och småshoppade lite. Var även in på MM och Alex köpte en kameraväska. Träffade även mitt ex Daniel. Trodde det skulle bli ett jobbigt möte men det var faktiskt helt ok att prata en stund.

En stund senare befann sig jag, Mojjo och Alex oss hemma hos Alex. Pappa Pucko och Mojjo hoppade i poolen som vanligt medans jag och Alex satt och frös ovanför ytan. De regnade ju idag. Men Pappa Pucko och Mojjo verkade ha skoj i plurret ändå. Efter en stunds bad bjöd Pappa Pucko på lunch på Alforno. Vår allas favoritpizzeria. Jag saknar dom här stunderna med familjen PUCKO. Efter detta blev de lite kaffe och sedan åkte vi hem för att hinna umgås lite med Mogge innan han skulle iväg och jobba.

Mogge sov i soffan när vi kom hem. Han är helt värdelös på att sova på dagarna. Jag och Mogge tog ett bad när han klivit upp och sedan begav vi oss till kvissle för att handla mjölk, pålägg och kellogs. Kom hem med 3 kassar mat. Men så är det alltid när vi åker och handlar. Även fast vi säger att vi ska börja skriva matnota.
När vi kom hem hann vi bara packa upp maten så var det dags för älsklingen att åka och jobba. Saknar honom efter bara några minuter. Både jag och Mojjo blir ledsen när han åker. Även om man är van det och vet att han kommer hem snart.
Är det kanske det jag känner som är äkta kärlek?

Nu har jag börjat längta tills helgen när busungarna kommer. Det är för lugnt här hemma. Jag saknar även deras små tjaffs och grin och skrik. Dessa barn är helt underbara. Längtar efter Busunge nr 1s spontana kramar. Hon som alltid ska sitta i knä och mysa och hellre sitter med mig än leker med de andra 2 småttinarna.
Nä nu får de bli fredag, sedan får vi se om jag lämnar tillbaka dem till deras mamma när de blir dags.. hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0