Vem har rätt att röra min kropp?!

Sitter och läser de sms jag fick igår, om och om igen.
Jag vet inte vad jag ska göra, vill hjälpa men vet inte hur.
En väninna till mig, en av mina underbaraste vänner har utsatts för övergrepp, i värsta fall våldtäckt.
Jag har haft en klump i halsen sedan jag fick sms:et igår. Vill så gärna ringa och prata med henne men vet att hon inte orkar prata. Kommuniserar via sms när hon orkar. Kan inte ens tänka mig hur jobbigt hon måste ha de. Jag vet att hon har nära och kära runt sig men jag oroar mig ändå.

Hon vet att jag finns här för henne när hon orkar prata, men just nu känner jag mig så otroligt hjälplös.
Tänker på dig massor!!

Jag och Mogge har pratat om sånt här rätt mycket. Om det beror på kläder, flörtiga tjejer, för mycket alkoholintag eller bara hemska män och kvinnor som kan göra en sån sak.
Jag anser att man till viss del kan locka människor till att röra, ta och våldta. Men fortfarande har de ingen rätt att göra de, hur lättklädd, flörtig eller full jag är. Min kropp är min kropp och jag bestämmer vem som får göra vad med mig.
I flera fall blir tjejer drogade och utnyttjade. Vad fan är det för människor som gör en sån sak?!
Jag vill nästan införa öga för öga, tand för tand.
I fredags pratad jag och Mogge om våldtäktsmän när han skjutsade mig till jobbet. Jag går genom en "våldtäktstunnel" varje gång jag tar bilen själv till jobbet. En tunnel under vägen som är undanskymd. Ett typiskt sånt ställa man läser om i tidningen på lördagar och söndagar när tjejer varit ute i vårt nattliv och sedan blir antastade på vägen hem.
Jag ansåg i vårt samtal att de vore rätt skoj om våldtäktsmannen kunde bli våldtagen av en annan våldtäktsman eftersom de befinner sig på just sådanna ställen.
Men tanke på öga för öga, tand för tand kanske de inte hade varit helt fel, eller hugg lemmarna av dom j*vlarna.

Jag blir både arg och ledsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0