Äntligen är J tillbaka jobbet och Moa hemma från dagis.

Kom in på jobbet i morse och där hittade jag J. Inser hur mycket jag faktiskt tycker om honom som gammal chef, arbetskamrat  och vän nu när han varit borta en stund. Märker hur allt bara bubblar ur mig när jag pratar med honom. En rätt skön känsla eftersom jag har fått så svårt att prata om mitt liv med andra människor och här på bloggen vågar man ju knappt skriva något privat längre.

Idag har det även varit öppet hus på dagis. Skoj att träffa andra föräldrar och busa med barnen.
De var första gången jag var med på någon aktivitet på dagis eftersom jag alltid jobbat men idag gällde det en halvtimma och det tyckte jag det var värt. Satte mig och pratade med Tommy, min första pojkväns lillebror.
Busade massor med hans dotter medans Mojjo flög runt som ett yrväder med Daniel.
"Gonis" har lärt Mojjo att säga hennes riktiga namn och idag lärde vi E och Mojjo bokstäverna för mamma och pappa, alltså de riktiga namnen. E´s föräldrar börjar på samma bokstav, T. Så det lilla t:et fick vara mamma och det stora T:et fick vara pappa. Mojjo fick det lite svårare som skulle komma ihåg 2 bokstäver.
Men de märkt att Mojjo trivs på dagis och har många vänner. De är skönt att veta att hon har det bra medans jag jobbar.

Nej, nu ska här lagas "mjölkmakaroner" och stekas köttbullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0