Du är inte längre min vän!

Idag frågade jag min vän en fråga rätt upp och ner och hon nekade.
Jag har tidigare tryckt väldigt hårt på hur viktigt det är med ärlighet i mitt liv. Även om det kan såra ibland.
Den här sanningen sårade inte mig alls, även om jag inte tycker att det är så jätteskoj heller.
Men att veta att denna vän ljuger för mig gång på gång så finns de inte en chans att ärlighet skulle vara någon prioritet i dennes liv. Tydligen inte bara jag som råkat ut för hennes lögner.
Vilsen? Kanske..
Fick till svar av en annan vän att jag skulle tänka efter innan jag sa upp bekantskapen, de va kanske nu hon behövde en riktig vän. Tyvärr, den vännen kan inte vara jag.
Om de bara hade varit denna lögn kanske jag hade kunnat acceptera de och gått vidare men när de visade sig vara så mycket mer är det inte värt de.

Hade du bara varit ärlig Linéa, hade jag fortsatt älskat dig som min bästa vän!

Hoppas du blir lycklig.


Kommentarer
Postat av: Annelie

En person som kallar sig vän ljuger inte. En sådan person skall rensas bort ur bekantskapskretsen omgående.

Energitjuvar är vad dom är.



Bra gjort Lina att du säger ifrån.

2009-01-09 @ 09:01:07
Postat av: Anonym

Riktiga vänner växer verkligen inte på träd och så här i "vuxen" ålder har man inte "tid" till att hålla på med nåt tjaffs... Bra att du var så ärlig och satte ner foten! Jag har gjort samma sak själv för ett antal år sedan. Jobbigt, men det kändes ändå bra. Det märkliga är att jag kan sakna den sk vännen än i dag, fast att jag inte vill ha tillbaka henne. Men innan alla lögner som hon höll på med uppdagades hade vi det sååå bra i hop och det är väl det jag minns i dag. Kanske ett tecken på att man är en förlåtande människa... Jag vet inte! Bra gjort iaf!!

2009-01-09 @ 10:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0