Dop i Lögdö kyrka.

Birsta med 3 barn = kaos.
Men idag gick det faktiskt någorlunda bra. Ungarna lekte en stund i lekrummet på Ikea och ¨Mållgan fick äran att inhandla en doppresent till fasters lilla goknul som döptes idag.
Efter en snabb visit i Birsta, 2 par skor till barnen och en doppresent rikare åkte vi vidare till Lögdö.
Där blev de vattenkrig i kyrkan... eller åtminstonde lite vatten på Alice huvud och hennes namn lästes upp.
Jag hade glömt att hon skulle döpas efter min mamma, Alice Inger... tyvärr minns jag inte det tredje namnet.
Själv stod jag för fotandet med broders nyinhandlade D60. Roligare än min panasonic.
Dock så filmade Lindas bror vilket innebär att det finns filmbevis på hur muppig jag ser ut när jag fotar. Jag har en väldigt egen stil. Tyvärr får ni inte se några bilder ännu men möjligtvis om nån vecka när jag varit upp och tagit kopior på bilderna.
Det blev smörgårtårta, kladdkaka och kaffe hos Lindas föräldrar och en massa bus på gården.
Ungarna somnade i bilen på vägen hem så nu ligger vi här hemma, halvt utslagen på olika ställen i lägenheten.
Ungarna ser på film i TV-rummet och jag och Mållgan i sängen. Kvällen får fortsätta i det tecknet.

MYYYYYS!


Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Hon heter Alice Inger Wilmy, Wilmy efter min mormor Rut Wilmy. Häftigt namn tycker jag!

2009-06-08 @ 14:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0