En kväll ensam med barnen.

Så här ser en kväll ut när det bara är jag och barnen.

Busunge nr 1 tjatar om mat 2 min efter att hon ätit middag. Säger att hon skall dricka cola. Spiller ut vatten över hela vardagsrumsbordet, skvallrar på lillasyster så fort hon får chansen, Skall inte ha nån kvällsfika, surar för att hon inte får kvällsfika, får kvällsfika men den duger inte, får tillslut en rulle med ost som hon vill ha, ångra sig och vill ha en macka ändå, Skriker en sång som jag inte känner igen,Tjaffsar om att gå och lägga sig, om vem som skall sitta ar, sova var och göra vad och slutligen ligger hon och bråkar med lillasyster.

Busunge nr 2 river ut alla leksakerna på Mojjos rum, klättrar upp i fönstret och får en tillsägelse att gå ner, klättrar då upp i vardagsrumsfönstret och får ännu en tillsägelse, vägrar städa efter sig, klättrar i loftsängen som de inte får, tjurar över tandborstningen, skvallrar på Mojjo och storasyster när hon kan.

Mojjo hjälper busunge nr 2 att dra ut leksaker, klättrar i fönstet i sitt rum, ritar i en bok, häller ut vatten på golvet, hoppar i sängen. Bråkar med mig som vanligt när det är dags för sovdags.


Hur kan jag tycka att detta är underbart, för det är de.

Kommentarer
Postat av: Mela

HaHa..

Visst e det Underbart !!

Jag bara Älskar när det e rörigt med alla 4 barnen här..... =)

2009-06-06 @ 11:23:11
URL: http://skjutenskata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0