Fin i håret..

Just nu sitter jag med färg i håret och har en förhoppning att jag ska bli lite finare iallafall.
Det är inte samma färg som jag vanligtvis har i mitt hår, dvs vattenfärg, tuschpennor, Mojjos tattueringsfärg och liknande, det är riktig hårfärg. Jag har varit djärv och tagit en mörk färg med kopparfärgade slingor. Med andra ord samma färg som jag använda för några år sedan. Har tröttnat på den ljudare varianten nu.

Men färga håret med en 3-åring är också en konst.
-MAMMA KOOOOOM!
-Nej, inte nu, jag färgar håret Mojjo.
-JOOOO MAMMA KOOOOM!
-Va är de Mojjo, du får vänta.
-Men jag har tagit dina saker.
Suck... jag tar av mig handskarna och går ut i vardagsrummet där hon sitter uppkrupen i fotöljen.
Vad har hon nu gjort?
Men mycket riktigt, hon hade hunnit få tag på den lilla burken med sörjan som man blandar blekmedlet med och hällt upp all sörja i locket på burken. Hon hade dock inte spillt en enda droppe.
Kul att hon erkände iallafall att hon tagit nått.. kan ju inte annat än skratta åt henne.
Man väljer ju sina konflikter.

Lovat att visa en bild på håret senare och även utlovat en ny bild på mig i glasögon där jag inte såg så arg ut, så vi får väl se vad som kommer upp under kvällen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi... det där påminner mig om min dotter som hade en kompis hos sig och ropade från övervångingen - Mamma! vi har inte gjort nåt! =))

2009-03-11 @ 08:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0