Läkaren sa..

När jag va till läkaren trodde han att mina domningar kunde bero på migrän, men jag förknippar migrän med huvudvärk precis som för min bror och far. Precis som den jag har idag, huvudvärk och kräks.
Men enligt honom lider jag troligtvis av tyst migrän..
VA?...

Tyst migrän

Tyst migrän påminner om förstadiet till den klassiska migränen, då den drabbade upplever den så kallade auran med tillhörande ljus- och/eller ljudupplevelser. Det som skiljer är att de som drabbas av tyst migrän inte får den efterföljande karakteristiska huvudvärken, utan kan klara sig undan huvudvärk eller "enbart" får en lättare huvudvärk med åtföljande irritation.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0