Mojjo har en pappa.

Har tröttnat på alla frågor om Mojjo inte har någon pappa så nu tänker jag svara er alla på en och samma gång.

Jag och Mojjos pappa var gifta när vi bestämde oss för att skaffa Mojjo, hon är med andra ord väldigt planerad.
Mojjos pappa och jag levde tillsammans under några år och han har även bott här uppe i norr med oss.
Som många andra par gick vi skilda vägar och han valde att flytta tillbaka till "sitt/vårt tidigare hem" där han har sin familj, nära och kära. Men även fast han inte bor här med oss är han Mojjos pappa.
Med andra ord, Mållgan är inte Mojjos pappa och kommer aldrig bli Mojjos pappa. Hon har en egen pappa och det kommer ingen någonsin ta ifrån henne.
På samma sätt är jag inte mor till Mållgans barn. Dom har en egen mamma där dom är när dom inte är här. (rätt logiskt)
Hon kallar inte Mållgan pappa och hans barn kallar inte mig för mamma. Mållgan är Mållgan och pappa är pappa, jag är jag och busungarnas mamma är mamma.
Det är liksom lite mina barn, dina barn och våra barn. En modern familj kan man väl kalla de.
Vi är absolut inte ensamma, det är nog rätt vanligt att familjer ser ut så här nu för tiden.

Men nu har jag iallafall klargjort detta. MOJJO HAR EN PAPPA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0