Halva veckan har redan gått...

Oj var tiden flyger iväg. Bara 2 dagar kvar till provet på jobbet. Bara 2 dagar kvar till helg.. Bara 3 dagar kvar till Mållgan ska tävla. Halva veckan har redan gått.

Jag har krypit upp i min stora ensamma säng. Känns konstigt att inte Mållgan är hemma när han varit ledig så länge att man hunnit vänja sig. Men om några timmar är han hemma igen.
Mojjo sitter och ser på Tv en stund innan "fasters älsklingar" kommer. Mojjo vet inte att vi skall få besök så hon kommer bli superglad. Och jag får snusa bebis en stund.

Jag har haft en kanondag på jobbet idag. Börjar trivas rätt bra med alla människorna. Gillar verkligen TC:n som har hand om oss. Hon är, som det verkar, nästan alltid glad. Gillar när hon sitter bakom mig och pratar för sig själv och även nynnar på nån barnvisa eller vad det nu kan ha varit hon nynnade på idag.
Sedan har vi en massa andra mysiga människor. Man kommer ju bättre överens med vissa men det finns ingen jag känner att jag inte klickar med. (Om man bortser från personlig irritation över tidigare händelser)
Det är mycket korvstoppning just nu så det är viktigt att man kan skratta och skämta med varandra under rasterna mm.

Annars har det inte hänt så mycket denna vecka.
I måndags var vi iväg med alla barnen och handlade lite kläder samt storhandlade till kylskåp och skafferi.
Jag trodde att det skulle bli jättedyrt men jag kom lindrigt undan och barnen kommer att vara fina på dopet nästa helg.
Men handla med 3 barn är inget jag rekomenderar. Den ena tjatar om glass och den andra om godis, utom Mojjo för hon tjatar om apelsiner. Och den ena ska ha den klänningen, den andra dom byxorna och den tredje en rosa Hello Kitty-tröja som bara finns i gult.

Och så har vi skruvat ihop loftsängen så nu får alla barnen plats när busungarna är här.
Mojjos rum blev jättefint.

Nu känns det som jag har redovisat nog.
Nu ska jag äta en singoalla lakrits. eller vad dom nu heter, och hämta krafter så jag kan busa med fasters älsklingar när dom kommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0