En helt vanlig morgon.

Vaknade imorse av att busungarna bråkade. De skrek åt varandra trots att de blivit tillsagda att vara tysta när de kliver upp på morgonen så de inte väcker de andra. Gick in och sa åt dem att lägga sig igen och vara tysta med tanken på vad klockan var.
Gick tillbaka och la mig i sängen. Efter ca 10 minuter hör jag hur TV:n i vardagsrummet slås igång och kliver än en gång upp. Där sitter en av busungarna och skäms. Kör än en gång tillbaka ungen till sängen.
Vad ska man göra för att barn skall lyssna på vad man säger?

Efter ca 1 timma vaknar Mojjo. Hon har kissat igenom nattens blöja så vi kliver upp och kryper ner i ett bad.
De var länge sedan jag och Mojjo badade tillsammans nu, bara hon och jag. MYSIGT!
Badar va 20 minuter innan jag bäddar ner henne i soffan framför barnprogrammen som nu har startat. Klockan är nu ca 7-7:30. Bäddar om i hennes säng och kryper sedan ner och kramas med Mogge i vår säng.

Nu har vi alla klivit upp och barnen har ätit frukost. Nu ser dom på TV och myser lite innan dagen skall komma igång. Mogge rakar sig medans jag ser på nått sånt där dålig TVgissningsprogramm.
Så ser en helt vanlig morgon ut hos lilla familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0