Olyckan i Ullånger

Inatt fick jag ett sms av Mogge där han skrev att han trodde han precis hade åkt förbi en olycka. 2 grabbar hade gått längst vägen i Ullånger. Den ena hade viftat med armarna och den andra gått med huvudet hängandes.
Mogge trodde först att det va 2 ungdomar på fyllan men efter ca 20 minuter mötte han 3 ambulanser och började spekulera om de kanske var en olycka. Det var då han sms:ade mig.
Han misstänkte då att de hade kört av vägen och ner i vattnet.

Idag kollade vi upp det i tidningen och tyvärr var det en olycka han åkte förbi, en dödsolycka.
Klart både han och jag funderar på om han hade kunnat rädda mannen som dog om han stannat. Mogge brukar stanna vid olyckor. Mycket pga av hans empati för andra människor samt hans vana sedan han arbetade som bärgare. Men denna gång såg han inte bilen, endast 2 grabbar som betedde sig konstigt.

Jag skänker en tanke till den förolyckade mannens familj och hoppas att de 2 grabbarna som gick efter vägen får den hjälp de behöver.

Länk till allehanda.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0