Vaccination?! CHECK!

Idag har Mojjo och kommandoran blivit vaccinerade. Kommandoran grät floder och tyckte inte alls att det var någon rolig upplevelse. Det gjorde ont när de stack in sprutan samt att hon 10 minuter tidigare fick en fotboll i ansiktet på rasten. Med andra ord ingen bra start. Jag satt kvar på skolan ett bra tag och kramade en ledsen tjej.
Just nu har hon ont i armen men är vid gott humör och tycker inte att det var så farligt trots allt.

Mojjo började fråga mig redan i bilen om de skulle sticka henne i armvecken. Sist stack de illa henne så pass att de byxor hon hade fick kastas pga allt blod. Hon var blå i armvecket i flera dagar.
Jag försökte förklara att det var uppe på armen de skulle sticka den här gången.

När hon såg sprutan såg jag paniken i hennes ögon och hon spände sig och ville åka hem.
Jag kramade om henne hårt hårt och så stack de in sprutan. Då skrattade Mojjo lite och berättade att det inte alls gjorde ont. Men andra ord, inte en tår från min, trots allt, modiga lilla tjej.
Hon har inte visat några biverkningar ännu..

Jag är enormt stolt över Mojjo, men även över Kommandoran.


(Jenny: Det var meningen att det skulle bli fler bilder från kalaset men jag glömde kameran hemma men fotade massor med brors kamera. Ska fixa lite bilder så du får se fasters lilla Alice kladda tårta)


Kommentarer
Postat av: Mel@

Hejje..

Kika gärna in å lämna en coment på hur eran vaccination gik och varför ni bestämde er för å ta den.. =)



Kramen

2009-11-14 @ 11:13:31
URL: http://skjutenskata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0