Ingen partypingla eller hemmafru.

När man hör vänner och kollegor prata, nu när det närmar sig helg, handlar det alltid om vem som skall dricka vad och vart. Visst att även jag varit ute och festat men jag har inte varit på krogen på snart 1 år. De sista året har jag mest suttit hemma, druckit ett och annat glas vin med Mogge eller tagit en cider. Det blir aldrig mer än 2 eller 3 glas. Jag är verkligen ingen partypingla, men det har jag nog aldrig varit.

som jag skrev så visst går jag också ut, jag var ute i januari nykter, i fjol sommar var jag nog ute ett par gånger, oftast nykter annars max 2 öl. Året innan de var jag ute en del med Linéa men aldrig för att supa utan mest ute efter sällskapet då jag precis gick igenom en skillsmässa och värdesatte vännerna på stan framför en ensam helg i soffan. Även då näst intill nykter varje gång.
Gör detta mig tråkig?

Jag kan gå ut utan att dricka mig redlös, jag kan gå ut nykter och ha precis lika roligt som när jag dricker alkohol. Roligast har jag på en uteservering med god mat, cola till maten men kanske nån öl till "efterrätt" i goda vänners sällskap. Men allra bäst trivs jag tillsammans med nära och kära, gärna familj på en altan i de jämtländska skogarna eller i Juni, gärna med ett glas vin i handen en varm sommarkväll.
Där finns människorna jag trivs bäst med.

Ett stort tack till både min familj och Mogges för att ni förgyller ett liv genom att bara finnas.


Kommentarer
Postat av: bgn

VILKEN TUR ATT JAG FINNS!!!!!!!!!!!!!!!!

Och vilken tur att jag har er, du förstår va jag menar.

2009-09-10 @ 15:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0