De där med att jag får men inte du...

För några veckor sedan hade vi just en sådan diskussion. Jag fann en väldigt bra vän i en kille jag inte hade känt så länge. (arbetskamrat) Han behövde ha sin extranyckel till sin lägenhet någonstans ifall att han skulle bli utelåst eller liknande. Självklart ställde jag upp när han frågade om nyckeln kunde vara hos oss. Jag såg inget fel i detta förrän Mogge frågade mig vad jag skulle tycka om han kom hem med en nyckel han fått av en tjej han bara känt i 3 veckor. Trots att jag normalt sett inte är svartsjuk skulle jag inte gilla de. Detta löste jag iallafall med att lämna tillbaka nyckeln till min vän. Dock inte på Mogges begäran, Mogge tyckte i slutänden att det var helt OK om vi skulle ha nyckeln här. Idag insåg jag att det var Mogges tur att göra en liknande sak. Just nu sitter jag och funderar på varför han inte tänkte likadant denna gång. Skulle han tycka om att jag gjorde samma sak?? Det återstår att se i det här fallet. Men det är rätt fashinerande att han får göra saker men inte jag....

Kommentarer
Postat av: bgn

Detär inte alla gånge man lever som man lär- gäller nog oss alla

2010-01-24 @ 13:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0