För tjock för att jobba?

Många företag har en rekomendation att man inte skall arbeta efter en viss månad. Så är det på mitt jobb.
Jag kommer troligtvis på arbeta med "slitgörat" resten av min tid som gravid. Inget sagt men det lutar åt det hållet. Det är roligt men jag älskar verkligen att jobba på fältet.

Jag tycker att man skall få avgöra detta själv i den mån man är frisk och då menar jag inte fysisk frisk utan mer i huvudet. Vissa människor kan ha vanställda ideer om vad de klarar av och inte men jag vet att jag klarar av jobbet och ser inte riskerna som något mer problem än att vara ute med hunden.

När jag väntade Mojjo drog ju ymisen ner mig ett antal gånger så jag åkte på magen som en säl, dock inte lika grasiöst som Anja Pärson. Jag kan lite gärna ramla hemma eller göra illa mig, troligtvis är chansen att det händer högre än att utsättas för "riskerna" på jobbet.

Vi får se vad som händer, jag är glad att jag har den arbetsplats jag har iallafall. Trivs med de jag arbetar med och tycker att arbetsuppgifterna är helt OK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0