Lillefot håller igång.

Det är rätt skoj att se vad det jag äter påverkar lillefot.
Han gillar tydligen inte dricka, vet inte om det beror på kolsyran eller sockret.
Han tycker inte om när jag äter massor med maränger, dricker kaffe eller sura saker.
Då blir det full rulle där nere i magen.

Idag blev han även lite sur när jag råkade snärta ett gummiband på min egen mage så det gjorde riktigt ont. Troligtvis spände jag väl magen just då. Inte heller när jag vilar armen mot magen när jag bär något tungt.
Även Mogges röst har den inverkan på honom, så snart Mogge pratar i närheten av magen så buffar Lillefot.

Men det är underbart att känna alla hans rörelser, även om det kan bli lite mycket eller att det håller mig vaken på nätterna. Bara lyckan över att han finns där inne övervägen allt jobbigt.

Jag och Mogge pratar om honom varje dag, vi buffar, retas och klämmer så han ska buffa tillbaka. Men varje gång Mogge lägger sin hand på magen blir det stilla. Endera hatar han Mogges röst och älskar hans beröring eller tvärt om. Men han känner iallafall av att det är pappsen som är där.

Vår lilla son, redan älskad av både föräldrar och syskon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner igen det där, jag kan känna en massa rörelser men när J lägger handen emot så blir det stilla en stund, men till slut känner även han. Blivande mormor har också känt men h*n slutade när blivande farmor la handen på. Det är en underbar känsla ju att få känna sitt lilla liv där inne, igår såg jag när magen rörde sig vid sparkarna. UNderbart!!

2010-09-22 @ 09:29:51
URL: http://jennniiiekarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0