Svartsjuka

Nu på morgonen har jag hunnit funderat lite över svartsjuka.
Det började med att jag satt och kikade på Mingla.nu som jag ibland gör när tristessen faller på. Såg då att min älskade Hannah fanns med på en vimmelbild från helgens bravader på Aveny. Foto: NN & AAstår det.
NN är min fd pojkvän/nästan sambo och AA hans flickvän.

Jag är väl kanske inte den som skall börja dömma ålder eftersom det var 9 år mellan mig och Anders på den tiden det begav sig men jag var 27 och han 36. AA är vad jag vet max 17 och NN är väl 26 tror jag.
Som sagt inte mitt problem men men..

Sist jag träffade NN var på hans arbete och vi pratade länge och väl. Vi har verkligen jätteskoj när vi springer på varandra. Jag har ingenting emot honom utan vi passade bara inte tillsammans. Vi pratar om Mojjo, jobb, vad som hänt med gemensamma vänner mm. Och helt plötsligt kommer det fram att det kanske inte är så bra att jag hör av mig till honom. Detta gällde ett sms jag skrivit nån vecka innan som löd i stil med:
"Kan vi ses någon dag då du kan gå igenom kameran med mig". Detta för att jag skulle låna Alex kamera och fota min brors bröllop, och Alex kamera är NNs gamla, med andra ord den jag fotade med förr.
AA hade tydligen blivit svartsjuk.

Här kommer då min stora undran.
Om jag lämnat NN av olika själ och gått vidare med Mogge. NN och AA har varit tillsammans i över ett år, hur kommer det sig då att jag fortfarande är ett hot?
Visst kan jag bli orolig ibland när det gäller Mogge men det gäller nog mest när uppmärksamheten mot mig är för liten. Den svartsjukan kommer oftast när han spenderat dagarna i garaget med sin svåger. Med andra ord så tror jag inte att han ska träffa någon annan.
Lite svartsjuka är hälsosamt, det visar bara att man älskar varandra och är rädda om varandra men det får finnas gränser. Man måste ju få prata med sitt ex även om man inte behöver samtala varje dag.

Jag är som jag skrivit förr kompis med de flesta av mina ex, det kan kommenteras ibland på varandras FB-profiler, nått sms ibland men de är allt. Och som synes så bråkar ju inte jag och Mogge om de?
Nej, svartsjuka partners är hemskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0