En underbar läkare

Igår var vi in med Mojjo till primärvårdsjouren då hon möjligen fått en svinkoppa under näsan. Detta  troligtvis pga att Julia fick scharlakansfeber och Mojjo var föryld. Enligt läkaren kan samma bacillusker ge svinkoppor.

Vi åkte in pga rädslan att Lillefot skulle bli sjuk då denna sjukdom kan vara farlig för honom. Mojjo fick pencilin och sedan var det full rulle igen. Vi har plåstrat om lilla näsan så hon kan leka som vanligt utan att smitta.

Nu tillbaka till besöket på primärvårdsjouren.
Jag var ganska knäckt när vi kom in efter samtal med sjukvårdsrådgivningen. Lillefot har inte fått varit helt frisk sedan födseln så igår rann bägaren över. När fan ska det bli lugnt.
Doktor K såg nog på mig att jag va ganska ledsen och upprörd när jag kom in samt att Mojjo var rätt ledsen över att vara "sjuk". Men Doktor K var helt underbar både med mig och Mojjo, samt att han även lyssnade och kollade igenom Lillefot.

Han busade med Mojjo, lät henne vara med när han skrev på datorn, slamsade även med mig och Mogge precis som en läkare ska göra när barn är involverad. Han vill jag ha som familjeläkare.
En underbar doktor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0