En vanlig lördag?

Imorse åkte vi och hälsade på Mogges bror, Bror Bärgare, med familj. Hans fru ville låna min bok, "Varför gråter inte Emma", så vi hade en orsak att åka och hälsa på :)
Fikade lite god paj och busade massor med lilla spöket. Oj vad han har blivit stor.

När vi skulle åka hem ville Adde följa med och jag tror jag blev gladast för de. Då fick Mojjo någon att leka med en stund. Jag tycker lite synd om henne som bara får leka med mig hela tiden.
Busungarna var hos deras mammas kille som bor granne med oss så dom kom också över och busade en stund. Skönt så slipper man längta ända till på torsdag när dom ska komma hit.

Medan barnen lekte passade jag på att städa. Dammsuga och skura hall, kök, busungarnas rum och vardagsrummet. Toalatten knäskurade jag då kattsanden torkar fast då den blivit fuktig och torkat. Om inte de va nog har jag tvättat, skurat, plockat undan i vardagsrummet och torkat av uppe på köksskåpen. Känner mig duktig idag, men jag måste ju roa mig med något då Mogge jobbar.

Nu har vi hällt upp godiset i skålen på vardagsrumsbordet och myser i soffan. I alla fall jag och Lillefot. Mojjo ville se film i hennes rum. Hon lånade ju 2 filmer av Adde som hon inte hade sett. Lite sugen på att krypa ner i sängen med henne och se på dom istället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0