Gravid/degmage

Många undrar om gravidmagen. Som de flesta vet försvinner ju inte magen direkt efter förlossningen. (Om man inte är min Kusin Jenny) Magen blir betydligt mindre, som i vecka 15-20 kanske, och känns som en vetedeg, som min mor skulle ha sagt.

 

Magen försvinner mer och mer när man ammar samt att man kan börja träna efter att man varit på efterkontroll.
Med Mojjo var jag rätt nöjd med min kropp efter bara 3 månader. Jag har ingen panik att bli pinnsmal, min gamla kropp kommer säkert så småningom precis som med Mojjo.

 

Just nu njuter jag lite av degmagen då jag vet att Lillefot faktiskt låg där inne för bara vecka sedan. Det där degmagen är bevis på mina underbara barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0