Jobbig dag

Gårdagen var en rätt jobbig dag. Mojjo vaknade på fel sida och retade mig från att hon slog upp ögonen tills hon somnade efter att vi varit på IKEA en sväng. Då blev det ca 1 timmes lugn innan Alex dök upp och Mojjo vaknade. Det grinades, skreks och bråkades hela eftermiddagen. Tur att Alex var här och kunde avlösa mig/roa mig lite mellan varven. Även Lillefot hade en dålig dag, det innebar inget gråt men en massa pipande och han ville gärna bli buren, inte alls ligga i soffan eller babygymet.

 

Under kvällen gick jag och barnen ner till grannen Madde med familj en stund och efter de blev Mojjo mycket gladare ända tills det blev sängdags. Hon fick ligga i vår säng om hon lovade att sova, inte titta på TV, leka, prata mm. Tror ni det gick bra? ICKE!
Tillbaka till sin säng igen. Sedan var det ett maraton i uppklivningar. 22:30 var hon upp och gormade att jag var dum, väckte lillebror dom blev ledsen och sedan låg hon i sängen och grät krokodiltårar tills hon somnade.

 

Det är så enormt jobbigt att höra henne gråta trots att jag vet att jag gör rätt som inte ger med mig. Hon måste lära sig att när det är sängdags är det sängdags.

Dom tar dock igen det nu på morgonen. Alla sover gott utom jag som inte kan somna om när jag en gång vaknat.
I sängen bredvid mig ser det ut såhär-

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0