Ingen underbar natt..

MojjaBus vaknade 03:35, KLARVAKEN!
Hon brukar aldrig vakna på nätterna på det här sättet. Hon busade runt i sovrummet medans hennes mor låg halvdöd i sängen och tjatade om att få sova. Efter ca 45 minuter kröp hon upp i sängen igen och jag kunde somna om.
När jag vaknade 06:42 låg hon inte kvar i sängen, satte mig upp... ingen Mojjan i hennes säng heller.
Hmmm.,....
Dörren var stängd och hon brukar inte stänga dörrar efter sig så var är ungen?
Jo, under sängen låg världens sötaste unge som en liten groda och sov. Älskade lilla grodan!
Lyfte upp henne i sängen och när hon slog upp ögonen sa hon.
-Mamma leka.. tittut.
Hon har alltså lekt kurragömma med mig.. Nu skall vi klä på oss och åka till dagis.
Har nog aldrig sett MojjaBus så glad och busig tidigare.
-Mamma! Mamma, Mamma, Mamma... Mamma hit, mamma dit...
Denna unge är aldrig tyst när hon är vaken.
Dags för dagis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0