Bra mamma eller inte?

nära bekant om Arg och besviken..:

Jag har på nära håll sett hur fint du och Moa har det tillsammans och ser att detta barn har en underbar mamma. Vet också om att badkaret är en av hennes roliga nöje. Katten kan väl kanske få åka till katthimlen om det är det som det beror på. Men du är en bra mamma, tvivla inte på det. Dåliga förskolefröknar finns det lite överallt. Om jag inte minns fel så kom väl Moa hem från dagis med blåmärken efter fingrarna på en vuxenhand. Undrar vilken fröken som ägde den handen???

Jag vet inte hur jag skall förklara hur mycket detta värmde.
Idag känner jag mig som en dålig mamma även fast jag vet att jag inte är det. Bara för att någon säger de efter allt jag kämpat för att jag och Mojjo skall ha det bra och hon skall må bra.
Efter allt vi varit med om de sista året och ändå står vi här lyckliga och stolta över hur bra vi har det.

Ja, du.. den där handen.
Nämnde den idag men fick tyvärr ingen kommentar på det.
Nu börjar det locka att ta reda på vad som egentligen hade hänt. Ett blåmärke format som en hand runt min dotters handled är inget som bara dyker upp under en dag på dagis. Någon har tagit i henne men ingen vill erkänna det.

Jag älskar min dotter med än livet själv. Säger man det till någon som säger alla.
-Ja som alla föräldrar.
Visst, men alla föräldrar har inte gått igenom det jag och Mojjo gjort, alla föräldrar har inte fått slita för att få ett passande jobb. Alla föräldrar behöver inte åka 36 mil för att ha en barnvakt för några timmar om inte Kusin J kan ställa upp.

Jag vet att min mamma är stolt över hur jag sköter Mojjo, och min mamma är den bästa mamma man kan ha.
Hon är också dagisfröken, hon har jobbat på dagis eller som dagmamma hela mitt liv och långt innan de med.
Hennes ord betyder med andra ord mycket.
Hon ser hur jag sliter för att Mojjo skall ha det bra. Jag lämnar sälla bort henne, hon får följa med mig överallt. Går inte det så går inte jag..
Ibland ställer min Kusin J upp och är barnvakt, men jag vill ändå åka hem tidigt så jag kan hämta min dotter.
Just nu känner jag att jag aldrig vill lämna bort henne igen.

Jag går så långt att jag lämnar bort Killer som jag haft i ca 10 år, men ingen skall komma och säga att jag inte är en bra mamma till mitt barn. Inte som jag kämpar för hennes välbefinnande.

Dom hade även mage att ta upp Mojjos pappa. Hur jag sköter kontaten med honom.
Min dotter har en pappa, vare sig han bor här eller inte. Hon har rätt att prata om sin pappa och med sin pappa när hon känner för de. Pratar hon om honom på dagis så är det bara för dom att hålla med.

Min Moa Mattilda.
Du är det bästa mamma har och jag har vigt mitt liv till dig.
Jag kommer alltid se till ditt bästa och kommer alltid finnas här för dig.
JAG ÄLSKAR DIG!



Kommentarer
Postat av: Trileia

Jag blir så jävla förbannad. Den där förskolläraren vet inte vad hon pratar om. Hon har verkligen inte en jävla aning. Mojjo kunde inte haft en bättre mamma. That's it!

2008-08-21 @ 18:21:27
URL: http://trileia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0