Åttahundra grader...

Vaknade i morse av att det slamrade i groventrén.
Vände på huvudet och såg att klockan var strax innan 6.
Klev upp, drog på mig kläderna och gick ut i köket. KAFFE!
Kröp upp på den svarta vingliga barstolen bredvid spisen, lyssnade på pappa PUCKO med kollega när dom pratade vinterkräksjuka och drack sakta 2 koppar kaffe. GOTT!
Kände att jag inte mådde så bra men vem gör det klockan 06:00 en måndagmorgon?
När herrarna åkt kröp jag ner i sängen igen, så trött att jag somnade mellan meningarna i de sms jag skrev.
Vaknade till liv efter ca 15 minuter och kände hur jag skakade... har jag inte frusit lite väl mycket de sista dygnet?
Kroppstemperaturen va lika med 39,7 grader. AJ DÅ! Feber... Har varit sjuk i 7 veckor nu, förkylning varvat med halsfluss, öroninflammation och öroninfektion. Visst låter det som en underbar tid?!
Ändå sitter jag på jobbet och pinar mig. Denna förbaskade arbetsmoral måste jag arbeta bort.
"Olisen" ringde just från Östersund och frågade hur jag mådde, kände han på sig att jag var sjuk?
Gnällde av mig lite och fick lite sympati.. alltid trevligt! Skönt att veta att någon bryr sig. TACK!
Idag är en sån där dag så jag vill ha varm soppa serverad på sängen. Mammas pekingsoppa kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0