För snäll?

Kan man vara för snäll?

Jag är uppfostrad att vara artig och trevlig mot alla människor. Alla människor förtjänar respekt och det har jag försökt att leva efter så gott jag har kunnat.
Idag blev jag dock varse om att jag kanske inte alltid skall tänka på andra människor först utan se efter mig själv någon gång då och då också.
Men jag mår bra! Pusselbitarna i mitt liv har börjat falla på plats och det var länge sedan jag kände min plats här i livet och den trygghet jag känner idag. Jag skulle klara vad som helst just nu.
Och när jag nu känner mig så trygg i mig själv, med båda fötterna på jorden, är det då så fel av mig att bry mig om någon annan även fast folk i min närhet tycker det är fel.
Även fast människor sårat mig eller handlat fel är de värd en viss respekt.
Jag kan hata en människa för dess handlingar men aldrig en människa för dess person.
Kanske fel av mig men sån är jag!


"Friends are the family we choose for ourselves"

image185


 

Kommentarer
Postat av: damen så kallad

Hahhaha, blir nog troligen det om han nu kommer hem till en vettig tid och inte far runt och leker med bilen hela dan.

2008-01-08 @ 12:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0