För stark?

Kan man bli för stark som person?
Idag fick jag höra att jag var för stark som person, att om jag träffar någon svagare än jag så kör jag över dem.
Detta fick mig att tänka en del på både vänskap och förhållanden.
Mina nära vänner är ett glatt gäng starka människor, de vågar stå för sina åsikter och möter mig gärna i en diskussion.
Dom är inte rädda att visa sitt rätta jag, vågar vara barnsliga och bjuda på sig själv.
De "svaga" människorna i mitt liv tar jag gärna hand om, det blir ett GE-förhållande.
Jag försöker hjälpa, fixa och dona så jag glömmer att njuta av vänskapen själv.
Detsamma gäller nog mina relationer till män.
Är de för svaga tappar jag känslorna rätt fort, då rinner det ut i sanden..
Är det dock en man med pondus som inte är rädd för en diskussion eller rädd för att visa känslor, tex kyssa mig inför sina coola arbetskamrater eller bjuda på sig själv inför mina nära och kära, en man som vågar vara sig själv.
Då är jag fast.. Då faller jag hårt...

Kommentarer
Postat av: bgn

En stark kvinna måste ha en stark man. Annars blir man en mamma

2008-06-17 @ 18:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0