LÄS AFTONBLADET.SE



I aftonbladet idag kan man läsa om Rottisen Ozzy som bitit två små
barn, Liam och Tim.
Detta är en skräck jag alltid har när Ymot leker med Mojjan eller andra
barn. Ymisen har aldrig visat något agg mot Mojjo som ändå hänger i
hans öron och drar honom i både svans och pung, hoppar på honom
och tynar honom sådär lagom mycket varje dag.
Men rädslan finns alltid där att det kommer en dag så han tröttnar
och hugger, jag har en otrolig respekt för Ymot och vet att man aldrig
kan lite till 100% på en hund, de har tyvärr sin instinkt.
Jag har försökt fostrat Ymisen till att acceptera mycket men även att
gå undan när han tröttnar och det har fungerat så här långt.
Han har även lekt med andra barn och det har gått bra.
Men tänk om.. tänk om det någon gång händer att han skadar en
annan människa.
Dock tror jag att detta även gäller andra hundar, golden, taxar, pudlar..

Kommentarer
Postat av: Mela

Klart man allti ska ha i bakhuvudet att hundar e hundar...

Meeeen... Tror de e vanligare att "vanliga" raser biter, MEN, de skriv inte om det..

jens blev juh påhoppad av en cockerspaniel när han va 1 år.. Bet i huvudet flera gånger !!

Medans min Amstaff aldrig visat nån tendens..

Men.. klart man e små orolig iaf...

Behöver inte va vovvens fel, barn e barn, å dom e allti inte så försiktiga....

2008-06-10 @ 15:37:35
URL: http://skadeskjutenskata.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0