13 snart 30..

Jag ligger och ser på Tv3, 13 snart 30. En helt OK tjej-film.
I filmen önskar en 13-årig tjej att hon var 30. Ibland önskar jag att jag var 13.

Men vad är skillnaden, vad gjorde jag när jag var 13?
-Jag gick på högstadiet i Hammarstrand.
-Mina bästa vänner hette Helena och Lillemor, vi umgicks även med 2 grabbar, Krister och Fredrik.
-Jag älskade ljusa slitna jeans.
-Hade dille på championkläder.
-Jag bodde med min mor och bror i B-gården.
-Hade en katt som hette Rikki.
-Fick väl typ små bröst och mens i den vevan kan jag tänka mig.

Vad gör jag nu när jag snart är 30?
-Jobbar ihjäl mig på vardagarna.
-Har världens underbaraste dotter. Har fortfarande underbara vänner, dock bara kontakt med Lillemor och Krister från högstadiet och det är tyvärr inte ofta.
-Jag älskar fortfarande jeans.
-Har dille skor och klänningar (vilket ingen kunde tro för 10 år sedan) Men köper sällan något sådant till mig själv eftersom jag hellre köper söta kläder till Mojjo.
-Jag har bott i både hus och lägenhet. Snart flyttar vi till en underbar lägenhet strax utanför centrum. Drömlägenheten.
-Har en hund som heter Ymot.
-Har hängbröst och tycker fortfarande det är lika jobbigt att ha mens.

Ja, är det någon större skillnad.



Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, jag sitter också och tittar på den!

2009-01-05 @ 21:48:22
URL: http://atollenrock.blogg.se/
Postat av: Lotta

Så sant så sant. Den är lättsam men egentligen ganska dålig! Men i brist på annat så... kram på dig

2009-01-05 @ 22:13:50
URL: http://atollenrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0