Myskväll, tända ljus, cola och en kräksjuk unge.

Här sitter jag i soffan med tända ljus och ser på barnprogram. Mot min mage ligger en ynklig liten nyduschad unge.
Mojjo har varit så duktig och varit utan blöja hela eftermiddagen och var jättestolt ända tills hon kissade på sig för en stund sedan. Vi gick på toaletten, hon kissade en skvätt och fick beröm men när hon skulle hoppa ner från toaletten kräktes hon MASSOR!!
Hela golvet i badrummet. Jag frågade henne om hon var sjuk och hon svarade:
-Nej, bara allegi.
Skrattade åt hennes försvar och började torka upp kräkset. Då kommer Mojjo tillbaka efter att hon varit en sväng i TV-rummet och säger att de kliar i halsen.
Mycket riktigt, hon är lite svullen och säger att hon mår illa.
Jag duschade av henne med svalt vatten för att hon tycker de är skönt och hon verkar må lite bättre.
Hon är inte lika svullen i halsen längre men hon är lite slut. Troligtvis pga kräkningarna.

Vilken höjdarkväll.

Kan de kanske varit nötterna i chokladen??


Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Stackars liten! Hoppas hon mår bättre snart.

2009-01-17 @ 00:26:42
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0