En dag med Alex.

Var först och handlade leksaker i Birsta sedan hämtade jag upp Alex på tåget.
Min lilla fröken kom hem till något hon inte förväntat sig och jag förstår att hon blir ledsen och arg så vi tog bilen och åkte en sväng. Slutade med att vi var på blomsteraffären i kvissle (för övrigt en av mina favoritblomsteraffärer) och handlade 2 mossiga hjärtan och en gul ros.

Ett mossigt hjärta med kottar och en ängel som nu vilar på lille Isaks grav, gör så ont i mitt mammahjärta när jag tänker på hur det måste kännas att mista ett barn. Bara några gravstenar bort på samma rad ligger min älskade Anders. Där hamnade nästa hjärta, ett mossigt hjärta med ett vitt stenhjärta och fina guldband, detta valde Mojjo ut. Den gula rosen var från Alex till hennes far.

Det blev många tårar från oss alla.
Det lilla roliga med denna lilla tur var att när vi kom tillbaka till bilen saknades bilnycklarna.
Dom har en tendens att ramla ur min jackficka så vi gick tillbaka till gravarna och där, på Isaks lilla grav låg mina nycklar. Jag satt där och rensade bort löv och det var troligtvis då nycklarna ramlade ut.
Ja, jag vet lille Isak, jag måste byte bil.

Isak har jag aldrig träffat men historien om hans korta liv berör mig. Han har en underbar familj som saknar honom. Jag önska jag hade fått träffa denna lilla krabat med.

.. de var vår dag det..


Kommentarer
Postat av: EFA

Missat nåt eller?

2009-10-22 @ 19:32:10
Postat av: Syster bärgare

Vi såg det jättefina hjärtat som ni lagt hos vår lille, tusen tack. Jag vet att han tycker om det.

Han har fått vinter på sin lilla grav nu.

Saknar honom så.

Kram från oss i Forsa

2009-10-23 @ 22:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0