GOD JUL önskar vi från de mörka skogarna.

Vaknade till liv riktigt av att telefonen ringde.
De va Ola *ler*. Han är snäll den mannen, ringer och kollar hur jag mår och verkar ärligt oroa sig lite för mig nu när jag är sjuk.
Har fått 2 GodJul-SMS hittills, båda av personer vid namn Daniel.
Moa hälsar God Jul till sin pappa Daniel via bloggen, även till farmor och farfar och faster Josefin.
Vi skall försöka ringa farmor och farfar sedan och tacka för julklappen.
Nu ska vi skynda oss in i duschen och sedan åka till farbror doktorn.
Skriver mer ikväll när jag kommit till skogarna.

Nu är jag framme i de mörka skogarna efter många vändor.
Innan jag vände näsan västerut åkte jag ut till S på Alnö. Där fick jag och Moa varsitt paket.
Jag fick ett stort rött värmeljus och Moa fick en motorsåg. S är så otroligt underbar.
Är så glad att jag har kvar honom i mitt liv trots allt.

Sedan kom jag till metropolen Indal innan det va dags att stanna.
Där stod en ensam tant vid vägkanten med varningsblinkersen på.
Klev ut och frågade om jag kunde hjälpa henne, hon hade fått punktering.
Självklart byter jag däcket åt henne, kan jag hjälpa till så gör jag det. Men de va kallt!
Min förkyldning som håller på att lägga sig har alla chanser i världen att ta nya tag nu.

På väg upp passade jag även på att skicka sms till mina nära och kära och önska dem God Jul.
Ni är speciella för mig var och en. Alla på sitt eget vis.
Ni som fått tagit det av mitt liv, finns i min telefonbok är mina vänner, och som jag skrivit tidigare.
Så länge ni är ärliga mot mig så har ni en vän för livet.

Fick även ett sms från "honom". Det värmer. Saknar honom.
Det är inte likt mig att sakna någon. Min mor skrattar gott åt detta.

************************************************************************************************************

Julfirandet:

Kom till de mörka skogarna för ca 1 timma sedan, fikade en liten kaka och sedan gick jag och la
mig i soffan. När jag kommer hem till min mamma blir jag barn igen. Här blir jag bortskämd och
omhändertagen. Jag kan släppa Moa för en stund och mysa framför TV:n en stund.
I skrivande stund hör jag hur morfar Sten säger, "byt byt", han låter som figuren i roadrunner.
Moa skrattar gott och skriker så där glatt som bara hon kan. Även fast jag inte ser hur dom busar i
köket vet jag att Sten står på alla fyra och tokbusar med henne.
Älskar verkligen min familj. Önska min far kunde se hur bra mitt liv har blivit.
Sneglar ut genom fönstret och funderar lite över honom... Det är många jular jag saknat dig nu!

Snart skall vi äta lite julmat och Moa skall få öppna lite paket.
Sedan blir det nog än en gång liggande läge i soffan.

I morgon kommer broder "Backe" och hans familj. Moa har döpt Macke till "Backe", i hennes ålder kallade jag honom för "Bö bö" eftersom han alltid sa så till mig.
Då kommer iallafall "Backe", Linda och Jill, då blir det julafton igen.
Då ska barnen få öppna paketen. Tyvärr  har jag inte orkat handla som jag velat eftersom jag blev sjuk men Jillsan ska få nyårspresenter av faster istället. Hon får bara 1 av mig och Moa i morgon.
Längtar lite efter fasters älskling nu.

På eftermiddagen lämnar jag mitt lilla odjur till hennes mormor och morfar Sten och rullar tillbaka till Sundsvall.
Jag och Fredrik skall umgås lite och fira våran jul. Inte ofta vi kan umgås utan barnen.
Nu i jul tänker jag mycket på mina nära och kära och Fredrik hör verkligen till min familj.
Min mamma kallar honom Fisk-Fredrik eftersom hon fick en fisk av honom första gången dom träffade varandra, innan jag kände honom. Han betyder mycket för både mig och Moa.
Världens bästa vän!
Onsdagmorgon blir det att sätta sig i bilen och åka tillbaka hit, äta lite rester och hämta odjuret.
Om jag inte kanske möjligen kan få min bror att ta med henne till stan igen.
Vi får se hur det blir.

Nä, nu ska jag gå och se Moa dansa när morfar Sten spelar durspel:
Kärleksvisa till Inger, den har han skrivit till min mamma.
(Skryter lite, han har vunnit SM i durspel... *ler*)


image123image124

Moa och Morfar Sten ritar fula gubbar. Sten ritar självporträtt.
Älskar dig plastpappa!


image125image126

Moa kör runt med gammelmormors rulator. Den är roligare än de egna klapparna.



GOD JUL!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0