Fotboll: Sverige - Lettland

image10



Idag spelar Sverige på hemmaplan mot Lettlan.
Kim Källström skall spela från start enligt Aftonbladet.se, denna match får man inte missa.
Dock så gillar jag inte att det är Wolfgang Stark som skall döma matchen, de kan aldrig vara bra.
Han är ju inte känd för att vara en rättvis och bra domare precis.
Nja, jag har laddat upp med lite godis här i min ensamhet.
Nu väntar jag bara på att Moa ska somna så jag kan sätta mig framför TV:n.

Övrigt då?
Jo, Moa har varit med mig en sväng på jobbet idag eftersom hon inte va riktigt frisk i morse när vi vaknade.
Mitt över dagen va hon med sin pappa eftersom han inte började förrän 15.
Det blev fler koppar kaffe än vanligt när hon va med. Man får verkligen jaga henne varje sekund.
Tillslut hittade hon en träfågel i entréhallen och den roade hon sig med en stund.

Tänker en tanke på "honom" och ler lite. En kort och snabb tanke... även fast de hade varit trevlig med en lååååååååång kram. *ler*

Blir ingen löpning idag, idag ska jag ju titta på andra som springer. Saknar sport en hel del.
Men jag får jaga Moa istället.



FOTBOLLEN:
Allbäck gjorde mål efter 34 sekunder... Hur underbart är inte de då!
Men han åkte på däng för det också.... *ler*, Fick en smäll i ansiktet.. AJ.
Frispark, Andreas Isaksson....Inte mycket av de.
Edman, Svensson, Ljungberg... osv...
Allbäck, Edman, Lungberg...
Zlatan..
(Gillar fortfarande inte domaren)
Ljungberg blir lite kinkig på Källström.. jobbigt dom har de dom där pojkarna.
Ska väl vara tvärtom, ljungberg har ju allt.. rumpa och fin kropp.

Källström är en duktig pojke.. spelar bra.

10 min.

Edman inkast.
Allbäck, Källström...
Zlatan... hoppa skutte sparka...
Till Lungberg.
Offside..
Nära mål igen...
Svensson yrar...
Allbäck får bollen, Källström till Wilhelmsson.-
Ljungberg halkar.
Stafanos, Wilhelmsson..
Källström...
NÄRBILD PÅ STARKOVSK I 30 SEK.... Suck.. varför då?

20 min.

Edman står ivägen...
Lägg upp den för ljungberg, han går på skott.. men NÄÄÄÄÄ!
Zlatan nära mål, perfekt spelat!!
Men inget mål.

Kommer på mig själv att även följa Malta - Norge med.. ja ha aldrig sagt att jag är normal.

Zlatan frispark...
Mål av Lettland.. SUCK! .. jädra Laizans.
Lina nyser.. spännande.
Wilhelmsson till Ljungberg,
Allbäck.. Stafanos...
Lungberg slår frispark mot bortre stolpen..

30 min.

Lina blir hungrig och less på matchen och går och gör nått att äta..
Hörde från köket att de va nära mål men ICKE!!
Skyndar mig in på sportbladet där jag vet att dom uppdaterar direkt från Råsunda.
Smyger ut i köket och fortsätter steker kyckling..

Går in på viasat.se och ser på Malta -Norge en stund.

Orkar inte skriva mer nu.. läs aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article1303766.ab


Kommentarer
Postat av: Karin

Fin blogg du har. roligt att läsa om skottlossningen i bipsgården. tror kanske det var där man bodde tidigare!!!

2007-12-02 @ 14:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0