Nu kom frågan från Mojjo.

-Va Tias då?
-Tias är hemma.
-Åka Tias då?
-Nä mamma vill inte åka till Tias.
-Tias dum? Mamma lessen Tias?
-Nä, Mamma och Moa nu, ingen Tias. Bara Mamma och Moa.

Hoppas hon förstod något så när att han inte finns kvar hos oss.
Men jag tror inte min förklaring gick in för hon pratar om honom hela tiden. Frågar -Tias dum!
Svarar varje gång att han inte är dum för han har inte sårat henne och hon förstår inte.
Varenda gång hon hör någon i trapphuset kommer namnet, -Tias?
Så springer hon till dörren, öppnar och står och kikar. Men NÄ! De är inte Tias.
Men jag förstår att hon saknar honom, han läste alltid saga för henne, lekte med henne och bar alltid in henne från bilen när hon somnat..
Jag förstår att Mojjo älskar honom, hon såg inte det onda i honom... hon är rätt lik sin mor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0