Fasters älskling!

Linda om Kvällens musik..:
Inga bra låtar du har för en höggravid hormonstinn svägerska. Sitter här med tårarna rinnande, snyftande framför datorn....snyft, hehe, snyft..
Men, skönt att få ur sig!



Kommentaren jag fick av min svägerska fick mig att tänka på det hon berättade om sin dotter häromdagen.
Fasters älskling är ca 2,5 år, 2 månader yngre än Mojjo och satt med sin mor och far medans hennes far klinkade lite på sin keyboard. (Han är för övrigt helt gudomlig på att spela på gehör) Min bror började spela en lugn låt och fasters lilla älskling tittade med tårfyllda ögon på sin mor.
Linda tänkte inte mer på det just då. Min bror spelade en lite snabbare, "gladare" låt och fasters älskling skrattade och var glad. Bara för att testa spelade han än en gång en lugn låt och fasters älskling blev än en gång tårögd.
Nu frågade Linda fasters lilla älskling vad det var och lilla gumman kastade sig i famnen på sin mor och tokgrinade.
Musiken var så sorglig att lilla gumman blev ledsen.
Känslig liten dam det där.


Faster älskar dig gumman!
(Och magsjukan med)

När min mor och svägerska läser detta får de garanterat tårar i ögonen och ett leende på läpparna.
Dom är lika blödiga båda 2.

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch vad rätt du har :)

2008-10-25 @ 22:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0