Ännu en dag med fallande snö

Utanför fönstret faller fortfarande snön. Mojjo sitter i köket och ritar, Ymot snarkar, katten busar i julgranen och jag har inte ens klivit ur sängen. Känner mig otroligt slö idag. Halsen svider och bränner och huvudet gör ont.

Jag börjar känna en press på att kliva upp och vara en rolig mamma. Mojjo har varit hit och lagt leksakspengar på kudden. Hon vill att jag ska komma och handla så hon kan leka med barnens nya kassaapparat. Ska ta och göra detta strax.

De senaste dagarna har inte huvudet varit med alls, inte ens de lilla det brukar vara annars.
Mojjo ska ringa sin farmor och farfar men jag hittar inte igen lappen med nr på. Om hennes kära faster läser detta kan hon gärna få skriva det i kommentarerna. Kommentarerna måste ju godkännas så nr syns inte för andra.
Jag har glömt massor med saker vilket skrämmer mig.

Innan jag började jobba på Anthill fick jag ju nått skit i huvudet så jag låg på akuten i ca 5 timmar. I och med detta tappade jag minnet, fick svårt att minnas saker och dålig balans. Under tiden jag arbetade tränade jag upp detta igen, men i början var det många små lappar där jag satt. Nu har jag varit arbetslös i 1 månad, gått hemma i ca 2 och det märks, jag har inte behövt komma ihåg så mycket. Nu när jag än en gång ska börja jobba hoppas jag på att få fortsätta träna minnet i arbetet. Otäckt att känna av en sådan markant skillnad.

Nej, nu ska jag ta och kliva upp och mysa med Mojjo som har satt sin olydiga fot i fängelset.

Kommentarer
Postat av: bgn

Gå på hitta.se där kanske du kan få fram telfonnummre

2009-12-28 @ 13:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0