BI

TIFFY:n igår gjorde nog susen.
Idag vaknade jag utan huvudvärk och feber. Även Mojjo var på strålande humör.
Vi kom på dagis mitt i samlingen och Mojjo sken upp som en sol redan i dörren.
-Mamma, bina strack morfar på ögat.
Jag tittade lite undrande på henne och hmm:ade lite. Att hon fortfarande kommer ihåg de där.
Hon gick in och satte sig på sin lilla ring på golvet, med en elefant och hennes namn på.
Sedan satte´hon igång.
-Bina stack min morfar på ögat. Å morfar bygger stora hus till bina.
Blev tvungen att berätta för fröknarna att Mojjos morfar har bikupor och att Mojjo är rätt van bin på somrarna.
Kan tänka mig att hon läxar upp fröknarna i bi-kunskap idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0