Önskelista nr 2

Nu är det inte länge kvar innan jag blir 30. OJ!! Så gammal var min mamma när hon fick mig.
Tänk att JAG snart är lika gammal som min mamma :)
Min mor var 25 när hon fick min bror och 30 när hon fick mig. Då kanske det är dags för barn 2 snart då, eller?

Jag har haft en enorm noja över att fylla 30 men nu är det som bortblåst. Jag längtar nästan. Det är först nu jag börjar känna mig vuxen och mogen att ta vuxna beslut. Jag känner att jag är på helt rätt plats i livet och njuter till fullo av dagarna trots skrikiga ungar, massor med jobb och diverse värk och krämpor.

Jag tänkte uppdatera min önskelista, eller skriva en ny rättare sagt eftersom jag mer eller mindre glömt den gamla och inte orkar bläddra tillbaka i bloggen och leta. Enligt mig inom rimliga priser.

*Växter till vårt hem. Massor med krukväxter, lättskötta, gärna orkidéer enligt min mor :)
*Strumpor i st 36.
*Klippning (Denna är mest riktad till min mor *puss*)
*Smycken, gärna lite större halsband och "hängiga" örhängen.
*En gryta. (Måste lära mig att göra stek)
*Kok och bakböcker.
*En stor bonus från jobbet. (Drömma har man rätt att göra)
*Sängkläder och gardiner. (Fy så tråkigt men ack så nödvändigt)
*Plattång. (Är nod den enda flickan på jorden som inte äger en sådan.
*Till plattången skulle jag då även behöva en hårblås. (Man får tydligen inte platta blött hår)

Nu orkar jag inte fundera över det mer. Jag hoppas väl mest att alla mina vänner och bekanta skall våga komma och fika och umgås.
Dagar då det är helt ok att kika förbi.

Torsdag 6 maj - hela långa dagen. (Har tagit ledigt från jobbet för att fira mig själv. HURRA HURRA HURRA!!
Fredag 7 maj - skuttar iväg på jobbet vid 15:45. (Misstänker att det medtagas tårta på jobbet så jag och Syster Bärgare kan gotta oss lite)
LÖRDAG 8 maj - Denna dag är framför allt bra att komma. Då intas det smörgårtårta, kaffe och förhoppningsvis orkar jag göra nån hemgjord prinsesstårta med nån kul smak. Hoppas den går att äta. Brukar tyvärr bli lite mycket exprementerande när jag ska baka egna tårtor.
Söndag 9 maj - Då ska lilla jag åka till STHLM någon gång under kvällen. Jag har tyvärr förträngt tiden.

Jag kommer troligtvis inte komma ihåg att bjuda mina vänner men läser ni detta så är ni enormt välkomna, stora som små :) Så... nu var inbjudan skriven och önskelistan med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0