Påsk med trevligt sällskap.

Nu har påsken snart gått mer eller mindre omärkt förbi. Middag hos familjen Bärgare i fredags. Lite strul som vanligt men det löste sig snabbt och kvällen slutade bra. Mycket godis, god mat och en underbart god tårta.
Det receptet måste jag fixa. Jag brukar inte tycka om tårtor med frukt i, men denna var enormt god.

Resten av helgen har vi inte gjort så mycket, skruvat ihop nya sängen och sedan bara slappat i hemmets lugna vrå. Träffat familjen Bärgare samt syster Bärgare i korta stunder för kaffe och lite jobb.
Denna familj är verkligen helt underbara. Kan inte finna något ont i någon av dem även om de sägs att alla har sina fel och brister. Är enormt glad att jag fått dem på köpet när jag träffade Mogge.

Idag har jag och Mogge än en gång häldat på hans föräldrar men är nu hemma och plockar lite, ska snart se lite film och äta lite gott innan jag ska iväg och arbeta lite kväll. Skönt att få umgås lite med Hannah som varit i STHLM hela helgen. Jädra stockholmare som lämnar mig i ett snöigt norrland för att åka till STHLM och svänga sina lurviga. Men men.. vi ska nog göra norränning av henne med. Snart sitter hon där och dricker kaffe med salt och gnager på torkat renkött med en snus under läppen.. tihi.



Jo just de ja. En önskelista inför min "mindre-stora-dag" har efterlysts:

*Någon form av motionscykel, möjligen bättre begagnad från blocket.
*En sodastreamer. Börjar bli dyrt att leva på påskmust nu.
*Sponsring/Bidrag till den förbannade datorn som brann upp vilket innebär att försäkringsbolaget betalar ut mycket mindre pengar än jag la ut och att en ny dator måste införskaffas.
*Strumpor i min egen storlek så jag slipper använda Mogges som i mitt fall blir overkneestrumpor.
*Små små inredningsprylar, gärna tavlor, dukar, levande växter, fyrar och lyktor i alla former och smålampor.

Det var nog alles än då länge.. mest av allt önskar jag mig massor med nära och kära som kommer och hälsar på. äter tårta, dricker upp allt vårt kaffe. Är det något jag älskar är det när det är fullt hus här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0