Möte med BM

Idag lämnade vi faktiskt Mojjo på dagis innan vi åkte till barnmorskan. De senaste 2 ggr har hon varit med men hon blir så uppspelt att hon inte kan sitta still i 2 sekunder.

Idag var det iallafall bara jag och Mogge. Kollade lite blodtryck, hur jag mådde, hur det går med havandeskapspenningen, mätte Lillefot och sist men absolut inte minst så lyssnade vi på Lillefots hjärta.
Tänk att det inte spelar någon roll hur många gånger jag hör det där ljudet så blir jag lika glad.

Mogge njuter mycket av graviditeten just nu. Troligtvis mer än mig.
Han klämmer och känner på magen och varje kväll när vi kryper ner i sängen lägger han sig tätt tätt bakom mig och lägger handen på magen. Så ligger han oftast till jag har somnat. Ibland vaknar man till lite av att han småfnissar då Lillefot fått in en riktig fullträff.

Själv går jag bara och väntar på förlossningen nu.
BM frågade mig idag hur jag mådde och jag svarar som vanligt bra. Men varför?
Varför glömmer jag bort hur ont jag får titt som tätt. Igår efter jobb och julmarknad fick jag ont och nu kväll efter allt lyftande och böjande har jag ont igen.
Jag hoppas verkligen att F-kassan skyndar på lite. Jag ska ringa dem imorgon igen och stressa på dem lite.
1 månads handhavandetid?! Då får jag jobba till mitten av januari? Överlever jag och Lillefot de?

Hoppas på framsteg i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0